Implementácia živých kasínových hier predstavuje moderný a atraktívny spôsob, ako zaujať hráčov a poskytnúť im autentický zážitok z hry. Použitie WebSocketov umožňuje real-time komunikáciu medzi serverom a klientom, čím sa dosahuje plynulé a rýchle reagovanie na herné udalosti. V tomto článku si ukážeme, ako vytvoriť živé kasínové hry pomocou PHP a Laravelu, konkrétne sa zameriame na nastavenie WebSocketov, real-time komunikáciu, synchronizáciu herných udalostí a optimalizáciu výkonu.
Nastavenie WebSocketov
Inštalácia potrebných balíkov
Najprv je potrebné nainštalovať niekoľko balíkov, ktoré nám umožnia pracovať s WebSocketmi v Laraveli. Použijeme balíky beyondcode/laravel-websockets
a pusher/pusher-php-server
.
composer require beyondcode/laravel-websockets pusher/pusher-php-server
Konfigurácia WebSocket servera
Po inštalácii balíkov je potrebné nastaviť WebSocket server. V súbore config/broadcasting.php
pridáme nastavenia pre Pusher:
'connections' => [
'pusher' => [
'driver' => 'pusher',
'key' => env('PUSHER_APP_KEY'),
'secret' => env('PUSHER_APP_SECRET'),
'app_id' => env('PUSHER_APP_ID'),
'options' => [
'cluster' => env('PUSHER_APP_CLUSTER'),
'useTLS' => true,
'host' => env('PUSHER_APP_HOST', '127.0.0.1'),
'port' => env('PUSHER_APP_PORT', 6001),
'scheme' => env('PUSHER_APP_SCHEME', 'http'),
],
],
],
Vytvoríme aj súbor websockets.php
v priečinku config
:
return [
'apps' => [
[
'id' => env('PUSHER_APP_ID'),
'name' => env('APP_NAME'),
'key' => env('PUSHER_APP_KEY'),
'secret' => env('PUSHER_APP_SECRET'),
'path' => env('PUSHER_APP_PATH'),
'capacity' => null,
'enable_client_messages' => false,
'enable_statistics' => true,
],
],
'metrics' => [
'statistics' => true,
],
];
Následne spustíme WebSocket server príkazom:
php artisan websockets:serve
Real-time komunikácia medzi serverom a klientom
Definovanie eventov
Vytvoríme novú triedu pre herné udalosti, ktoré budeme vysielať prostredníctvom WebSocketov. Vytvoríme súbor GameEvent.php
v priečinku app/Events
:
namespace App\Events;
use Illuminate\Broadcasting\Channel;
use Illuminate\Broadcasting\InteractsWithSockets;
use Illuminate\Broadcasting\PresenceChannel;
use Illuminate\Broadcasting\PrivateChannel;
use Illuminate\Contracts\Broadcasting\ShouldBroadcast;
use Illuminate\Queue\SerializesModels;
class GameEvent implements ShouldBroadcast
{
use InteractsWithSockets, SerializesModels;
public $message; public function __construct($message) { $this->message = $message; } public function broadcastOn() { return new Channel('game-channel'); }
}
Vysielanie udalostí
V hernej logike, napríklad v kontroleri, môžeme vysielať udalosti:
use App\Events\GameEvent;
public function startGame()
{
$message = 'Hra začína!';
broadcast(new GameEvent($message));
}
Prijímanie udalostí na klientskej strane
Na strane klienta použijeme knižnicu Laravel Echo a Pusher. Najprv pridáme potrebné knižnice do projektu pomocou npm:
npm install --save laravel-echo pusher-js
V súbore resources/js/bootstrap.js
nastavíme Laravel Echo:
import Echo from "laravel-echo";
window.Pusher = require('pusher-js');
window.Echo = new Echo({
broadcaster: 'pusher',
key: process.env.MIX_PUSHER_APP_KEY,
cluster: process.env.MIX_PUSHER_APP_CLUSTER,
encrypted: true,
});
Pridáme kód pre prijímanie udalostí v komponentoch Vue alebo v JavaScripte:
window.Echo.channel('game-channel')
.listen('GameEvent', (e) => {
console.log(e.message);
});
Synchronizácia herných udalostí
Synchronizácia herných udalostí je kľúčová pre plynulý priebeh každej casino hry. Každá akcia hráča musí byť okamžite prenesená všetkým ostatným hráčom. To dosiahneme vysielaním udalostí na serveri a prijímaním na klientovi, ako sme už demonštrovali.
Príklad synchronizácie
Ak hráč vsadí, udalosť o stávke je vyslaná všetkým hráčom:
use App\Events\GameEvent;
public function placeBet(Request $request)
{
$betDetails = $request->input('bet');
broadcast(new GameEvent("Hráč vsadil: $betDetails"));
}
Na strane klienta sa udalosť prijme a spracuje:
window.Echo.channel('game-channel')
.listen('GameEvent', (e) => {
updateGameUI(e.message);
});
function updateGameUI(message) {
console.log(message);
// Aktualizácia herného rozhrania na základe prijatého message
}
Optimalizácia výkonu
Kešovanie a kompresia
Aby sme minimalizovali latenciu a optimalizovali výkon, je dôležité používať kešovanie a kompresiu. Napríklad môžeme použiť Redis pre kešovanie často používaných údajov.
Inštalácia a konfigurácia Redis
Najprv nainštalujeme Redis server a príslušný PHP balík:
sudo apt-get install redis-server
composer require predis/predis
V súbore .env
nastavíme Redis ako predvolený driver pre kešovanie:
CACHE_DRIVER=redis
V súbore config/cache.php
aktualizujeme nastavenia:
'default' => env('CACHE_DRIVER', 'file'),
'stores' => [
'redis' => [
'driver' => 'redis',
'connection' => 'default',
],
],
Použitie kešovania v aplikácii
V kontroleri môžeme použiť kešovanie na uloženie často používaných údajov:
use Illuminate\Support\Facades\Cache;
public function getGameData()
{
$gameData = Cache::remember('game-data', 60, function () {
return Game::all();
});
return response()->json($gameData);
}
Balansovanie záťaže
Pre škálovateľnosť aplikácie je vhodné použiť balansovanie záťaže, aby sme zabezpečili plynulý chod aplikácie aj pri vysokom počte používateľov.
Nastavenie Nginx pre balansovanie záťaže
Príklad konfigurácie Nginx pre balansovanie záťaže:
http {
upstream myapp {
server app1.example.com;
server app2.example.com;
}
server {
listen 80;
location / {
proxy_pass http://myapp;
proxy_set_header Host $host;
proxy_set_header X-Real-IP $remote_addr;
proxy_set_header X-Forwarded-For $proxy_add_x_forwarded_for;
proxy_set_header X-Forwarded-Proto $scheme;
}
}
}
Monitorovanie výkonu
Na monitorovanie výkonu a ladenie problémov môžeme použiť nástroje ako Laravel Telescope alebo Horizon.
Inštalácia Laravel Telescope
composer require laravel/telescope
php artisan telescope:install
php artisan migrate
php artisan telescope:publish
Aktivujeme Telescope v súbore AppServiceProvider
:
use Laravel\Telescope\Telescope;
use Laravel\Telescope\TelescopeApplicationServiceProvider;
public function register()
{
$this->app->register(TelescopeServiceProvider::class);
}
Monitorovanie úloh pomocou Laravel Horizon
composer require laravel/horizon
php artisan horizon:install
php artisan migrate
Aktivujeme Horizon v súbore AppServiceProvider
:
use Laravel\Horizon\Horizon;
public function boot()
{
Horizon::auth(function ($request) {
// Autentifikácia pre prístup k Horizon dashboardu
return true;
});
}
Spustíme Horizon server:
php artisan horizon
Tak a na záver treba povedať, že implementácia živých kasínových hier u klienta pomocou WebSocketov v PHP a Laraveli umožňuje vytvoriť dynamické a interaktívne herné prostredie. Vďaka real-time komunikácii medzi serverom a klientom môžu hráči zažiť plynulú a rýchlu hru, s dobrými parametrami. Treba ale povedať, že aj keď nastavíte všetko ako nastaviť máte môžu nastať okolnosti, že to nebude hladko bežať, ako napríklad vysoká sieťová latencia ktoré môže spôsobiť oneskorenia v komunikácii medzi klientom a serverom, čo môže negatívne ovplyvniť herný zážitok. Tento problém sa môže vyskytnúť v dôsledku vzdialenosti medzi hráčmi a serverom alebo preťaženia siete. Ďalej servery s vysokým zaťažením pri vysokom počte súčasne pripojených hráčov. To môže viesť k zníženiu výkonu a pomalým reakciám na herné udalosti a nekonzistentné pripojenie používateľov, teda ľudskou rečou nestabilné internetové pripojenie hráčov ktoré môže spôsobiť prerušovanie spojenia a nekonzistentnú hernú skúsenosť.
Celá debata | RSS tejto debaty